יום שני, 5 בנובמבר 2012

מוזיאונים בחיפה

מוזיאונים בחיפה



 

בית האומנים ע"ש שאגאל

כולל תערוכות מתחלפות של חברי האגודה, עולים חדשים ותערוכות שונות.
כתובת: שד' הציונות 24 חיפה טל' 04-8522355

בית דגון

המוזיאון מציג שיטות טיפול בגרעיני התבואה בימי קדם ובימינו.
כתובת: כיכר פלמר חיפה טל' 04-8664221

חברת חשמל - מרכז מבקרים

באתר תחנת הכוח בחיפה פועל מרכז מבקרים של חברת החשמל. סיור מודרך בתצוגה, סרט על החברה וסיור בשטח האתר, צפייה מקרוב במתקני תחנת הכוח וכניסה לחדר הבקרה. בחופשות החגים ובחודשי הקיץ מתקיימים ימים פתוחים למשפחות ולבודדים.
כתובת: דרך סלמאן, חוף שמן חיפה 04-8646176

מוזיאון ההעפלה וחיל הים

במקום תצוגה אורקולית מרהיבה ומוזיאון בנושא תולדות ההעפלה ותולדות חיל הים הישראלי. סיור מודרך במקום. חלק מהמוזיאון נמצא באוניית ההעפלה "אף על פי כן", שהיא מוצג בפני עצמו.
כתובת: דרך אלנבי 204 חיפה

קסטרא - מוזיאון ארכיאולוגי

מספר את סיפורה של העיר הביזנטית העתיקה, קסטרא שהתגלה במקום. כניסה ללא תשלום.

קסטרא - מוזיאון הבובות

במרכז קסטרא לאומנויות. במקום מוצגת היסטוריה של עם ישראל מסיפורי התנ"ך ועד ימינו. מסורת ישראל ואגדות ילדים, כל זה על ידי עשרות בובות שנעשו בידי ניצולת השואה בשם מגדה ווטס.
כתובת: רחוב פלימן 8 בכניסה דרומית חיפה.

מדעתק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל

המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, מרכז דניאל ומטילדה רקנאטי בחיפה, שוכן בבניין הטכניון ההיסטורי, שתוכנן ונבנה בתחילת המאה ה- 20. המוזיאון מזמן למבקרים חוויה של היכרות קרובה עם עקרונות המדע והטכנולוגיה המנחים את חיינו. במוזיאון למעלה מ 6000 מוצגים הניתנים להפעלה עלידי המבקרים ומאפשרת הבנת תופעות מדעיות שונות תוך כדי חויה, משחק והתנסות.
כתובת: שמריהו לוין 25 בלפור 12, הדר הכרמל חיפה

מוזיאון הרכבת

המוזיאון נמצא בתחנת הרכבת המזרחית, בבניין אבן ציורי, מימי התורכים, מכיל אוסף מעניין של קטרים וקרונות משופצים, בולים ופריטים שונים הקשורים לרכבת ישראל מאז הקמתה ב 1888.
כתובת: כיכר פייסל חיפה טל' 04-8564293


מוזיאון הכט, אוניברסיטת חיפה

מוזיאון הכט, המוקדש לארכיאולוגיה ולאמנות, נוסד על ידי ד"ר הכט ז"ל. תצוגות קבע בארכיאולוגיה: ארכיאולוגיה של א"י מהתקופה הכלקוליתית ועד שלהי התקופה הביזנטית "פניקים בחוף הצפוני של א"י בתקופת המקרא". התערוכה מבליטה את תרומתם של הפניקים יורדי הים לאדריכלות ובמיוחד לטכנולוגיה של בניית נמלים, תעשיות ומלאכות קדומות. המוזיאון מחזיק באחד מהאוספים הגדולים ביותר בתחום החותמות העבריים מתקופת המקרא: מטבעות, כלי זכוכית, שנהבים, כלי פולחן וכלי יומיום.
כתובת: אוניברסיטת חיפה בניין ראשי אשכול. חיפה טל' 04-8240308






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה