יום שני, 5 בנובמבר 2012

הגנים הבהאים חיפה

הגנים הבהאים בחיפה

גני הבהאים והמקדש

המקדש הבהאי בעל כיפת הזהב הינו המרכז העולמי של הבהאים. משני עברי המקדש נמצאים גני הבהאים המרהיבים הבנויים מ - 19 טרסות של גנים, מזרקות וטיילות מפסגת הר הכרמל ועד למרגלותיו. הגנים הבהאים, כמו מרבית המקומות הקדושים לבהאים בישראל ובעולם, פתוחים למבקרים ללא תשלום ובתיאום מראש. עקב הקיבולת המוגבלת של המקום והמבנה הטופוגרפי שלו, הגנים יכולים להכיל רק מספר קבוע של מבקרים בו זמנית. בשלב ראשון נפתחו הגנים במתכונת מוגבלת והביקור בהם יתאפשר במסגרת סיורים מודרכים בלבד, ללא תשלום.

אזורים פתוחים למבקרים

3 אזורים פתוחים לקהל כרגיל: איזור המקדש והגנים הקרובים אליו (שד' הציונות), המדרגה העליונה והתצפית (רח' יפה נוף) ורחבת הכניסה למדרגה התחתונה (כיכר הגפן).

הסיור הפנורמי

נקודת היציאה לסיור הפנורמי נמצאת ברחוב יפה נוף 45, כ 120 מטרים מערבית למרפסת התצפית. מכיוון שהסיור כולל ירידה בשיפור תלול, מסלול זה אינו מומלץ למבקרים המתקשים בהליכה או הסובלים מבעיות רפואיות. במהלך הסיור מסביר המדריך אודות עיצוב הגנים והטיפול בהם, ועל חשיבותם לבהאים, וכן על ההיסטוריה של הקהילה, מדוע בחרו הבהאים להקים את המרכז העולמי שלהם דווקא על הר הכרמל, ואלו פעילויות מתקיימות במבנים שבגנים ובמקדש הבאב.
ההשתתפות בסיור אינה מותנית בתשלום או בהזמנה מראש. המבקרים מתקבלים במקום על פי סדר הגעתם ועל בסיס מקום פנוי. מומלץ לתאם סיור מראש עבור קבוצות מאורגנות המונות 25 איש ויותר, או עבור קבוצות בעלות עניין מיוחד.

מועדי פתיחה

הגנים פתוחים בימים א'-ג', ה'-ו' ושבת, כל השנה, ללא תשלום, למעט בתשעה ימי חג בהאים.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה