יום שני, 29 באפריל 2013

עכו - סודות העיר שמעל


עכו העתיקה מזמינה אותך לגלות את הסוגות הכפולים שלה אלה שמעל האדמה ואלה שמתחת. הסודות של עכו העתיקה יעניקו לך חוויה ייחודית, שאפשר למצוא רק כאן ובמהלך הסיור המרתק בעיר שמעל ובעיר שמתחת. רק בעכו העתיקה תגלו עיר צלבנית, שנחשפה וקמה לתחייה, בדיוק מתחת לעיר שבנויה מעליה. זוהי תופעה יוצאת דופן בעולם, שזיכתה את עכו העתיקה בתואר אתר מורשת העולמי.

מחכים לך כאן גילויים מדהימים: חומות ומצודות, אולמות אבירים, כנסיות, בתי כנסת ומסגדים, דתות ועמים, מהכנענים והרומאים ועד לצלבנים, לתורכים ולבריטים. הכל בסביבה ססגונית ואותנטית: שוק ואוכל, אירוח ואומנויות, נמל דייגים וספורט ימי.
עכו מרתקת

חאן אל-עומדן
חאן סוחרים גדול, סמוך לנמל, שימש למסחר בינלאומי. סוחרים פירקו סחורותיהם במחסני החאן בקומה הראשונה והשתכנו במלון שבקומה השנייה. נבנה בסוף המאה ה 18 על ידי אחמד אל-ג'זאר ונשען על שורת עמודי גרניט שהובאו מאתרים באזור. פתוח למבקרים בכל יום.

רחוב השוק
רחוב השוק הוא הנתיב הראשי בעיר העתיקה המוביל מצפון לדרום. בתקופה הצלבנית רחוב זה הוביל משער ההוספיטאלרים בצפון בנתיב השוק ואז דרך המלך עד אזור הנמל. כיום בנתיב זה ממוקם ברחוב השוק המרכזי של עכו העתיקה, שוק צבעוני בו דוכנים רבים: החל מסוחרי דגים ומיני מתיקה מזרחיים ועד פרפומריות וחנויות תבלינים.

מוזיאון אוצרות בחומה
מוזיאון אוצרות בחומה הוא תולדה של שני אספנים: דן הורטמן ומיכאל לוריא. החפצים המוצגים שופכים אור על החיים של עמים שישבו בגליל ב 150 השנים האחרונות.

בית הכנסת אור תורה
בית הכנסת התוניסאי בעכו הנקרא הג'ריבה והוא היחיד מסוגו בעולם. המבנה כולו, מבפנים ומבחוץ ב - 4 קומותיו מציג לראווה עבודות מוזאיקה מרהיבות. המקום מכיל מאות מיליוני אבנים טבעיות שכולן מהארץ. המוזאיקות והויטראג' בבית הכנסת מספרים את ההיסטוריה של העם היהודי ושל ארץ ישראל, דרך סיפורי התנ"ך החי והצומח, חילות צה"ל ועוד. את הביקור בבית הכנסת יש לתאם מראש.


מסגד אל גז'אר



מסגד אל גז'אר, המכונה בערבית ג'אמע אל באשא, כונה בעבר ג'אמע אל אנואר - מסגד האורות. זהו המסגד הגדול ביותר בארץ, מחוץ לירושלים והגדול מבין המסגדים שהוקמו בארץ ישראל בימי התורכים. על פי הכתובת מעל פתח הכניסה, נחנך המסגד בשנת 1781 לספירה, בראשית שלטונו של אל ג'אזר פאשא.






בית הכנסת הרמח"ל 
הרמח"ל רבי משה חיים לוצאטו רב, מקובל, סופר ומשורר, בעל ספר "מסילת ישרים" מגיע עם משפחתו אל הקהילה היהודית בעכו. ליהודים יש בית כנסת מפואר, אשר נלקח מרשותם על ידי דהאר אל עומאר ונהפך למסגד. בתמורה לכך מקבלים היהודים מבנה חלופי  פשוט למראה. בעידודו של הרמח"ל הופכים אותו לבית כנסת הנקרא "אוהל חיים" על שם הרמח"ל. במאורעות תרצ"ו-תרצ"ט עוזבים היהודים את העיר. הם חוזרים אליה לאחר מלחמת השחרור, מתיישבים בעיר העתיקה, מחדשים את הפעילות בבית הכנסת ושומרים על נר התמיד.


מוזיאון עוקשי לאומנות
בעכו העתיקה, במבנה קמרונות עיק מהתקופה העותמנית, נמצא מוזיאון. המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות של אומנות ישראלית לצד תצוגת הקבע מעבודותיו של האמן אבשלום עוקשי ז"ל, שהיה מהציירים הישראלים מהשורה הראשונה. את רוב שנותיו עשה האמן בעכו, הקים את סדנת הציור שלו, שהפכה לאחר מותו, למוזיאון עוקשי.

מוזיאון אסירי המחתרות



בתקופת המנדט הבריטי שימש מבצר עכו בבית הכלא המרכזי בצפון הארץ. נכלאו בו מאות מחברי המחתרות: הגנה, אצ"ל ולח"י. במוזיאון הוקמה תצוגה חדשנית המתארת את נסיבות הכליאה והחיים בכלא, פריצת כלא עכו וסיפורם של עולי הגרדום.









החמאם התורכי 
חוויה היסטורית בחמאם אל באשה. הביקור בחמאם מסוף המאה ה - 18 משתף אתכם בחוויה אורקולית דרמתית מרתקת ומלמדת. המבנה בנוי מחללים מרהיבים, המעוטרים באריחי קרמיקה, מרצפות יפהפיות ומודגשים בתאורה ססגונית. החוויה מלווה בפסקול אותנטי, באיורים מקוריים ובדמויות מפוסלות, המתארים בעוצמה רבה את חיי היומיום. האירועים ההיסטוריים והווי החמאם.

נמל עכו


הנמל נזכר לראשונה במסע לכיבוש מצרים בשנים 525-527 לפני הספירה. הנמל נבנה בימי תלמי השני ועכו הפכה לעיר נמל בינלאומית ושער הכניסה לארץ ישראל. מעמדה של עכו הגיע לשיאה עם כיבושה בידי הצלבנים. במאה ה 13 הופכת לבירתה של ממלכת הצלבנים בארץ הקודש. לאחר הכיבוש העות'מאני הוזנח הנמל ושימש מעגן לסירות דייג בלבד.






עכו - סודות העיר שמתחת



מבחר מלונות מומלצים בעכו


מסגד אל ג'זאר




 

דיזנהאוז | הדקה ה 90 | אל על | גוליבר תיירות | איסתא | וואלה טורס | נופש ישיר | אופיר טורס | השטיח המעופף

מלונות ישרוטל  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה