יום שבת, 27 באפריל 2013

כפר גלעדי נקודת חן בצפון

איפה מטיילים בכפר גלעדי ?
פסל האריה השואג העוצמתי של הפסל אריה מלניקוב אך מאחורי ההר הנישא מאחורי גבו של האריה פזורים פסלים, מהיפים בארץ, המתמזגים בהרמוניה עם הטבע והנוף? הר הפסלים, שהוקם לפני 25 שנה משלב אמנות וטבע בתערוכה פתוחה של 70 פסלים של מטיב האמנים מהארץ והעולם. האמנים חויבו לגלות תודעה ומעורבות גדולה לסביבה ולאווירה המיוחדת של האזור, תוך התחשבות בדומיננטיות, בעוצמה של הנוף ובמיתוסים היסטוריים שנקשרו במקום. הטיול בהר דומה לביקור במוזיאון, אלא שלמוזיאון הזה יש ערך מוסף וייחודי של תפאורה עוצרת נשימה של עמק החול וההרים המכתרים אותו.
איך מגיעים? מצומת תל חי בכביש 90, פונים לכביש 9977 וממשיכים עד לשלט המפנה ימינה לדרך הנוף ולגבעת הפסלים.

לקיבוץ משגב עם שלושה מצפורים המשקיפים על הפנורמה הפרוסה מסביב:
מצפור בניה לזכרו של רס"ן בניה ריין, הממוקם על רכס רמים, בדיוק בנקודה שמנה יצא לפעולת החילוץ במלחמת לבנון השנייה. את מרפסת התצפית המתנשאת לגובה 740 מטר, מקשטים שיחי לבנדר סגלגלים ומספסל הסמוך אפשר להשקיף על הרי הגליל, הגולן, עמק החולה והכפרים שעל גבול הלבנון ויש הדרכה בעמדה הקולית. מצפור קצה אצבע הגליל ממוקם 400 מטר מעל והוא בנוי בצורת חצי גורן מתחת לפרגולה מצלה שממנה מוביל שביל לגן הארזים שבקיבוץ. בתצפית השלישית. קפה בסוף הדרך, שממוקם מול הנוף כמובן.

קיאקי כפר בלום
שייט קיאקים , פארק חבלים אתגרי, אומגה היישר למים, קיר טיפוס, חץ וקשת וחניון קמפינג מסודר. רוצים יום כיף משולב בפעילות שייט קיאקים ורפטינג ? יום שכולו הנאה ? לחברים בעבודה, בכיתה או למשפחה? אפשר לטייל ברגל או באופניים, להצטנן בשייט קייקים, להתרגש בסירות רפטינג, לעצור לרגע לארוחה נהדרת, לעבור למתקני האקסטרים ואולי גם מוסיקה וריקודים, או שאתם בעצם מעדיפים מעגל מתופפים? לתיאום קבוצות





איפה ישנים בכפר גלעדי ?

מלון כפר גלעדי ממוקם בלב חורש טבעי שעל מורדות הר נפתלי. המלום הוקם כבית הבראה לנופשים והיום המלון מזמין ונעים מתמיד, החדר מסודר, האוכל שודרג. המלון מספר לא מעט אטרקציות ותעסוקה ואחד מהעוגנים שלו הן הבריכות הגדולות - האחת מקורה ומחוממת והשנייה חיצונית הצופה אל הנוף. אלה בנוסף לחדר כושר, סאונה וספא שמציע עיסויים קלאסיים לצד טיפול רקמות עמוק ופינוק ארומתרפי. בקיץ האורחים מוזמנים לצאת בשיירת מכוניות לטיולים מודרכים ללא תשלום שמובילים לאתר ההנצחה לחללי אסון המסוקים בשאר היישוב ולטיילת הירדן למרומי צוק מנרה ועוד. בנוסף יש סופי שבוע נושאיים.

איפה אוכלים בכפר גלעדי? 


למסעדת נחלים יש את המיקום הכי שווה בעולם. על צומת הדרכים של הנחלים חצבני, בניאס ודן. ממש על גדת הנחל, בצל העצים, הציבו שולחנות ואפשר לאכול בזמן שהרגליים משכשכות במים הקפואים, או לחלופין בלילה לאור נרות, כאשר רסיסי מים, ניתזים וקול פכפול המים רק מוסיפים לאווירה הרומנטית. זו מסעדת שף מאוד אלגנטית עם מפות צחורות וסכו"ם מוכסף, והתפריט מוגש הוא מהמטבח האיטלקי, צרפתי וים תיכוני ועיקרו דגים ופירות ים, אבל יש גם בשר ואנטי פסטי משובח.






 

דיזנהאוז | הדקה ה 90 | אל על | גוליבר תיירות | איסתא | וואלה טורס | נופש ישיר | אופיר טורס | השטיח המעופף

מלונות ישרוטל  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה